tisdag 5 maj 2009

Oboymuffins!


Går hem hos chokladälskande barn,
och en & annan vuxen med....

Vispa 100 gram rumsvarmt smör poröst med 2 dl strösocker, tillsätt 2 ägg.
Vispa ordentligt, blanda ner 1 tsk vaniljsocker, 4 msk kakao, 1,5 tsk bakpulver och 3 dl vetemjöl.
Blanda allt.
Fördela i 10-12 mindre muffinsformar.
Grädda i ca 10 minuter i 200 grader. De ska sjunka ihop något...

Låt kallna.

Blanda 100 gram halvsmält smör med 1 dl oboypulver, 1 tsk vaniljsocker och 2 dl florsocker.
Fördela ut på de kalla muffinsarna.

Strö över hackad mjölkchoklad, mörk choklad eller strössel.

Mumsa på...
Melliset idag är räddat!

Lisbeth

14 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Det vattnas i munnen Lisbeth! Och jag har faktiskt alla de ingredienserna hemma så passa dig - det kanske blir oboymuffins här hemma idag. Det hade barnen gillat :)

Oboy har vi för det är mannens favorit. Och jag blev arg på honom igår så jag kan lika gärna ta slut på hans oboy *ler*

Kram Jenny

rosenskära sa...

Vad stor Wille har blivit, han är så söt att man vill äta upp honom!

Kardemummakakan har jag bakat för femte gången nu, halva försvinner innan den ens har BÖRJAT svalna!

Krmar/Lena

Patricia sa...

Chokoholic som jag är så måste ju dessa muffins defenitivt provas... =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja tack för en oboymuffins!!! Hoppas du har det bra, vi hörs!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilket underbart tips här måste bakas. Snart slutar skolan och det kommer hem 3 hungriga pojkar med kompisar kylen är tom och även frysen på fika. Lillan är sjuk och hon sover innne idag måste skynda mig och baka dom ser hur goda ut som helst.
Kram Tess

Tina i Falun sa...

Har just tagit ut dessa från ugnen, och får tåla mig lite tills de svalnat och breda på krämen. De ser jättegoda ut.
Maken är inte alltför glad att jag bakar för mycket gott, så ofta. Han har svårt att låta bli att provsmaka eftersom allting är så underbart gott, ett jättebra betyg till dej Lisbeth som har så superbra recept. Jag får skicka ut honom på promenader efter fikat!
Andra som har samma problem som jag??

Kram.........TINA

Bibban sa...

Oboj va gott..
Bibban

SKOGSHUSET sa...

Hihi, vilken rolig idé med O'boj!!! Och va kul att läsa om din karriär som bagerska - tack för att du delade med dig av din story hos mig! Men varför sluta?! Blev det för hektiskt eller blev kunderna för tråkiga? :-)Min mormor hade bageri på landet, så jag har lite att leva upp till:-)

Jeanette sa...

mums,mums.
Ja att baka är verkligen lisa för själen. Håller med helt och fullt.

Kommer du att ha cafet vid gruvan i år?
//Jeanette
För visst hade du det sist

DalkULLA sa...

Mmmm...jättegott! Dessa kommer jag att baka flera av.

Lisbeth sa...

Hej Jeanette & ni andra!
Jag har inget cafe vid Gruvan i Falun i år.
Har helt avlsutat den banan dec08.
Känns så skönt att nu kunna njuta av att sitta på farstutrappen hemmavid & äta något gott nybakt, ta en kopp kaffe mysa med familjen... Har INTE skett de senaste fem åren!

Ha en skön fortsatt vecka.

Lisbeth

Växelhäxan från norrland sa...

Hamnade här av en slump, men jag säger då det jisses vilka goda bakverk du har.
Himmel och pannkaka, jag måste lägga till dig på min lilla lista så jag inte tappar bort dig..
Återkommer definitivt..
Nu är man ju jätte fika sugen..

Miss Nils sa...

Så mkt att titta på och att läsa!! Kul att jag halkade in på den här sidan just ikväll... Jag kommer länka till dig från min sida. Hoppas de är okej=) Ha de fint!!

Milla sa...

Åhh, Lisbeth!! Du kan du!! Mina barn är helt galna i denna muffins.. Jag har lagt ut ditt recpet på min blogg länkat givetvis till din blogg!! Alla måste få porva denna underbara mufins.. Jag tycker inte om choklad i vanliga fall men denna är urgod!! Tack för receptet.. Denna muffins gör jag flera ggr i veckan...