tisdag 6 oktober 2009

Ohojformar!

Riktigt barnvänliga formar
med mild chokladsmak med hjälp av
Ohoj chokladsmak!
Gör en deg att trycka ut i ca 20 aluminiumformar...
Blanda 125 gram rumsvarmt smör, 4 dl vetemjöl, 1 dl strösocker, 1 äggula, 1 msk vispgrädde och 1 tsk vaniljsocker.
Ställ formarna svalt en stund.
Vispa 3 ägg pösigt med 2 dl strösocker, tillsätt 1 dl vetemjöl, 2 tsk vaniljsocker, 2 msk vispgrädde och ca 1 dl ohojsås choklad.
Fördela fyllningen i formarna.
Grädda i 175 grader ca 15 minuter.
Låt kallna i formarna.
Ätes lättast direkt ur formen med sked...
Gott som bara den, kanske en kula glass och lite mer chokladsås att ringla över!
Mmmm,
Lisbeth

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Dessa får nog testas på chokladgillande tonåringar :-)
Tack..

Kram
Mia

Anonym sa...

Du milde tid så gott det låter :)

Jag hittar så många goda recept här hos dig :)

Kram Åsa

anemonen sa...

Riktigt goda ser de ut. Tack för alla goda recept du lägger ut.

Lotta Th sa...

Hej :-)
Här råkade jag hamna efter att ha googlat på Succè kaka :-). Hade tappat bort mitt recept och just idag skall denna bakas på en av sönernas födelsedag.
Men oj oj oj här får man genast lägga denna underbara blogg i favoriterna för här skall läsas o bakas förstår jag haha.
Är själv en ganska "bakig" typ som gärna kopplar av genom att baka något till familjen.
Kram / Lotta

stella sa...

ååh jösses, vilken blogg! hur ska jag klara att gå förbi frysen utan att plocka ut något gott efter att ha varit in här o blivit sugen? =)