tisdag 18 maj 2010

Kokos & apelsinformar med chokladbitar!


Gudomligt goda mazarinformar
med mycket smak av choklad, apelsin och kokos!

Gör en mördeg av 100 gram mjukt smör, 1 ägg, 3,5 dl vetemjöl, 1 tsk vaniljsocker, 0,5 tsk bakpulver och 0,5 dl strösocker.
Tryck ut degen i ca 20 st aluminumformar.
Vispa ihop 50 gram rumsvarmt smör med 1,5 dl strösocker, 1 ägg och 2 msk apelsinmarmelad. Tillsätt 100 gram finhackad mörk choklad och 3 dl kokos.

Fördela fyllningen i formarna.
Grädda i 175 grader i ca 15 minuter.
Låt kallna.

Underbara till
en god kopp
grönt te...

Lisbeth

3 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Nu ska jag låna lite recept utav dej till min dotters konfirmation på lördag.
Tack för att du finns med dina goda recept ;)
Kram, Britt-Inger

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag hittat hem! Inne första gången och du blir favorit på en gång. Blev så glaad när jag såg dina glutenfria recept, så ljuvliga rulltårtor. Nu ska det bakas! /Anne

Blogger sa...

Do you want to get 30 bitcoin referrals per month, absolutely free?

Here is Exactly How To:

1. Claim 3,000 min. (3,000/10,000/50,000 levels) free satoshi per 24h from the MellowAds Faucet.

2. Start a daily network-wide campaign (fix your budget to all of your collected satoshi) driving traffic to a bitcoin referral URL.

3. Upon the campaign's completion, re-claim and re-start.