tisdag 9 november 2010

Valnöts & Havrekakor!


Alla som läser min blogg vet att jag är såld
på havrekakor i alla former...
Här med valnötter, nåt annat jag är såld på!
Kompiskakan bredvid är en Chokladkolasnitt...
(recept finns under småkakor)
Vispa 200 gram rumsvarmt smör med 2,5 dl strösocker, tillsätt 1 tsk vaniljsocker, 1,5 tsk bikarbonat, 4 dl havregryn, 2,5 dl vetemjöl och 2 dl grovhackade valnötter.
Rulla bollar och lägg på ett par plåtar, blir ca 25 kakor.
Grädda i 175 grader i ca 12-14 minuter.
Ljuvlig smörsmak och tillsammans med nötterna...
Mmmm,
Lisbeth

7 kommentarer:

Bibban sa...

Underbart ! jag älskar havrekakor :) tack så mycket
Kram Bibban

n o r d i n g å r d e n sa...

Så smärtsamt för ett kakmonster som mej....

bagerskan sa...

Hej, det där ser riktigt gott ut!
Du har väl inte missat min Bakbloggskarta där vi samlar alla bakbloggar!

Kram Karin

Unknown sa...

Vilka goda kakor, mums!

Kram Vaso

Designe sa...

Mums va gott! :)

Carina sa...

jag var tvungen att genast baka dessa havrekakor mmm jättegoda med valnötsmak!

Designe sa...

Hej! Åh, va det lät fint med ett lapptäcke av kökshanddukar! Jag har varit sugen på nåt liknande men inte kommit till skott!..det är såå mycket man vill göra! Trevlig helg!:)