fredag 24 juli 2009

Nötrulle med körsbärssylt!


En god rulle är snabbt fixad!
Vispa 4 ägg pösigt med 2,5 dl strösocker pösigt. Tillsätt 1 dl potatismjöl, 2 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker och 1 dl finmalda hasselnötter.
Blanda väl.
Bred ut smeten i en långpanna, klädd med bakplåtspapper.
Grädda i ca 10 minuter i 225 grader.
Stjälp upp på sockrat papper.
Bred ut ca 2 dl körsbärssylt på den avsvalnade botten.
Rulla ihop från långsidan.
Låt ligga svalt en stund...
En klick vispgrädde
och bakelsen är klar!
Lisbeth

2 kommentarer:

rosenskära sa...

Nu har jag varit i din bagarstuga Lisbeth! Det känns ju som att den är din, fortfarande.

Falun var magiskt, återvänder gärna dit (vilket vi ska, vi glömde att åka till Sundborn!).

Min kropp skriker till mig att sluta baka, överjäst deg väller ut ovanför linningen, så nu ska jag bara TITTA på dina bilder något halvår eller så...

Lena

♥ Fyra årstider sa...

Vill att du ska veta att jag är ofta här och njuter!
Kram Lotta