fredag 16 oktober 2009

Havrekakor m vit choklad...

En favorit hos mig är havrekakor av alla de slag...
...ni som följer bloggen har säkert noterat det.
Hoppas ni orkar med lite repetion!
Vispa 200 gram rumsvarmt smör med 2,5 dl strösocker poröst.
Blanda i 2,5 dl vetemjöl, 4,5 dl havregryn, 1,5 tsk bikarbonat, 2 tsk vaniljsocker och 100 gram finhackad vit choklad.
Blanda väl.
Forma till bollar och lägg på två plåtar. Det blir ca 30 st kakor.
Platta till litegrann.
Grädda i 175 grader i ca 10 minuter.
Låt kallna på plåten.
Mmm, det blir till att ta några stycken...
...minst!

Lisbeth


7 kommentarer:

Unknown sa...

Låter gott! Älskar vit choklad! Behöver recept på ngn god efterrätt. Såg i senaste Allt om mat att de hade gjort lingonmousse och sen lagt ett havreflarn överst. Vad tror du skulle passa ihop med detta flarn? Kanske ngt med hallo i? Har du ngt gott recept?
/Is

Smått å Gott sa...

Hej!
Hoppas allt är bra med er?? Jag och killarna bakade kolakakor igår, men det måste varit något fel på receptet =) Kakorna har försvunnit! Kan du förklara varför?? Ha en trevlig helg. //Maria

anemonen sa...

Tackar tackar detta receptet kopierar jag. Gott med havrekakor och choklad så de blir säkert goda.

n o r d i n g å r d e n sa...

I'm in heaven.... gu va gott det lät och såg ut!!!! Och det var dina gudomliga kakor med, norpade några men fick tvinga mej att lägga resten i frysen! Såsom brödet, häftigt delibröd!! Tack, vi hörs , ha en bra helg! Mari.

Lilla huset på prärien sa...

Alltså... jag som går på diet... jag måste sluta läsa dina inlägg för du driver mig i fördärvet ;) Vilka underbara kakor - de ser helt underbara ut! Och smaskiga...

Kram Jenny

Golden&Vitt sa...

Hej
Den här är min absoluta favorit!! Tusen tack för receptet och det bästa är ju att to m lilla jag lyckades, är ju ingen som bakar ofta.

Nu ska jag och kika på saffrans recept hos dig:) Tusen tack igen för att du inspirerar oss alla!
Kram annika

Marie sa...

Hur smarriga som helst glutenfria ❤