torsdag 29 januari 2009

Banan & kokosmuffins med kokosmaräng!

I mitten på tårtfatet:
Banan o kokosmuffins med smaskig kokosmaräng!
En otroligt bra kombo...
Vispa 125 gram rumsvarmt smör med 2,5 dl strösocker poröst. Tillsätt 2 ägg och 2 äggulor, vispa lite till och ha i 2 mosade bananer. Blanda sedan i 4 dl vetemjöl, 1 dl mjölk, 2 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker och 1 dl kokos. Rör till en jämn smet.
Blir ca 12 st stora muffins.
Skeda i stora muffinsformar, gärna i muffinsplåt.
Grädda i 200 grader ca 20 minuter.
Vispa under tiden 2 äggvitor till maräng med 1 dl strösocker. Tillsätt 1 dl kokos och blanda runt.
Ta ut de nästan färdiga muffinsarna, spritsa eller skeda på marängsmeten. Grädda i ytterligare ca 8-10 minuter i 175 grader.
Lite rostad kokos är fint att strö över vid servering...
Lycka till!
Lisbeth


4 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Hej, du gör det inte lätt för mig när jag ska välja lördagens recept;)
Det här ser ju supersmarrigt ut, precis som vanligt! kram Eva.

Målargården sa...

Guuuuuud, så himla läckert allt såg ut på den bilden. Hinner inte med att baka alls nu känner jag, hm. Måste ta mig i kragen. Kanelbullar med varm choklad är helt ok utomhus en vinterdag.
Hoppas allt är bra /Kram Eva-Mari

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, dina uppläggningar på den disken har man velat dyka ned i många gånger, med öppen mun...:) Vackra röda rosor, det är du verkligen förtjänt av! Trevlig helg önskar jag dig! Mari.

Anonym sa...

Hej! Vilka ljuvliga kakor o annat gott du har här på din blogg. Jag blir sååå baksugen! Man vill ju baka ALLT!! Jag kommer att återkomma hit och låna recept. Kramen från Åland