tisdag 20 januari 2009

Havre o pistagekakor

Goda smöriga knaperkakor!
Vispa 100 gram rumsvarmt smör med 2 dl strösocker lite poröst. Blanda i 2 dl havregryn och ca 3 dl vetemjöl tillsammans med 1,5 tsk bikarbonat, 2 tsk vaniljsocker och 1 dl finhackade pistagenötter ( eller andra favoritnötter/mandel).
Tryck ihop degen mot slutet, ska vara rätt fast kakdeg. Gör små bollar och lägg på bakplåtspappersklädd plåt, det blir en hel plåt av den här satsen.
Grädda i 200 grader ca 12 minuter, de ska bli gyllengula!
Njut!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,oj, oj vad mycket gott! Efter julens bakande har jag legat lågt men efter att ha sett alla dessa goda recept så blev jag så baksugen igen :) Frågan är bara vad jag ska börja med ;) JÄTTETREVLIG BLOGG!

Vardags-mirakel sa...

Mums vad de ser goda ut, det blir svårt att välja vad jag ska baka till helgen;)kram, Eva.

Kristina sa...

Mmmm vad gott det ser ut! Kan knappt bärga mig tills jag får prova på dessa.. Jättesöt bild på Wille nedan förresten!

Ha det gott!
Kram / Kristina

Millygarden sa...

Oojoj vilkenn drömm att hitta hit! Snacka om att jag blir sugen på att få smaka alla dessa fina bakverk du visar! Skulle nog inte avgett mitt nyåsrlöft!! Är det okay att jag länkar till dig!

Kram Marina

Lisbeth sa...

Hej kära bloggare!
Klart ni får länka, kul att sprida ett intresse vidare..
Må gott och baka på!!!
Lisbeth