fredag 22 oktober 2010

Brysselkakor!


Dessa har vi gjort förr jag och tjejerna...
Nu blev vi sugna på det igen,
ta den färg du har till sockret.
Grönt är skönt!

Rör 200 gram rumsvarmt smör med 1 dl strösocker och 1,5 tsk vaniljsocker. Tillsätt 5 dl vetemjöl. Blanda allt.
Rulla ut degen till en eller två rullar...Vi gjorde två för att få docksöta små kakor!
Rulla sedan degen i några msk strösocker färgat med karamellfärg,
Lägg på plåt med bakplåtspapper.
Grädda i ca 8-10 minuter i 175 graders ugn.

Låt de svalna på plåten.

Saften är blandad och kakfesten startar!
Trevlig helg!

Lisbeth

6 kommentarer:

fuat gencal sa...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Mina dagar sa...

Åh, dom som är sååå goda!
Tack för receptet måste prova!!
Trevlig helg!
Kram Eva

Unknown sa...

De så jo så gode ut, de skal testes til jul. Ha en god helg.

Birgitta sa...

Älskar brysselkex, men blir alltför sällan jag gör sådana.
Tror jag ska passa på i helgen.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Unknown sa...

Jag bakade brysselkakorna enligt ditt goda recept och de blev genast familjens favorit kakor.
Tack för det fina receptet.

Kram,
Vaso

Smultron på ett strå sa...

Brysselkakor var längesen, men verkligen en klassiker! Vilken trevlig blogg du har, jag tittar gärna in här igen.//kram maria