tisdag 4 maj 2010

Apelsinrutor!




Smaskigt blir det med apelsinsmak på rutorna...
Lättbakat!
Vispa 4 ägg med 2,5 dl strösocker pösigt. Tillsätt 125 gram smält smör tillsammans med 1 dl mjölk. Blanda ner 4 dl vetemjöl, 3 msk apelsinmarmelad och 2 tsk bakpulver.
Blanda allt.
Häll i bakpappersklädd långpanna. Grädda i ca 15 minuter i 175 grader.
Låt kallna.
Blanda 3 dl florsocker med 2 msk vatten eller apelsinsaft och bred ut över kakan, strö över kanderade apelsinskal.
Låt sätta sig och skär i rutor.
Lycka till!
Lisbeth

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Mmmmm...Vad gott det låter! Nåt att prova på tror jag.
Tack för tipset.
Åsa.

Smultronbo sa...

Mmmmums vad det låter fräscht och gott! Tack för alla din underbara recept!

Ha en toppen tisdag!
Camilla

Anonym sa...

Men alltså hur mycket bakar du...fyyyyy tusan vad gott!!!!

Engelska Villan sa...

Ojojoj! Gissa om jag blev sugen på att baka nu!! Typiskt att jag är påväg till jobbet. Sparar din sida!
Kram från Anna

Maggan sa...

Är så ljuvligt att komma in till dig och sukta efter allt gott du har bakat.
Nu har jag precis börjat med IG- ätande så det ljuvligaste av ljuva i kaffebrödsform går ju bort. Orättvist är livet, men jag måste ner några kilo. Men så fort jag kan passa på att äta något sött och härligt så är det till dig jag ska söka mig.
Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Lisbeth sa...

TACK snälla Ni för alla goa kommentarer!

Ha en underbar helg som står för dörren!

Kram.
Lisbeth