torsdag 28 oktober 2010

Smörgåstårta!


God, lätt och mager smörgåstårta!
Om du som jag inte är så förtjust i majonnäs, prova denna smörgåstårta!
Gjord med enbart mjukost och cremefraiche...
Du behöver en förpackning med Polarkaka eller Hönökaka.
Lägg ihop en rundel på ett stort fat.
Bred på en blandning av 1 tub mjukost med renkött eller skinka, 1 liten burk cremefraiche,
1 tsk pepparrot från tub samt 150 gram finhackat rökt renkött, smörgåskorv eller skinka.
Lägg på en rundel till...
Blanda 1 liten burk creme fraiche med en förpackning cream cheese med din favoritsmak, tex gräslök eller tomat och chevre. Blanda även i 150 gram hackad rejält rökt skinka och finhackad persilja.
Bred på tårtan.
Lägg på sista rundeln.
Blanda naturell cream cheese med 1 liten burk creme fraiche och bred på över hela tårtan.
Täck med plast och låt stå kallt i minst en natt.
Garnera med ost, skinka och grönsaker.
Går förstås att variera med lax, räkor, kräftstjärtar osv.
Må gott!
Lisbeth

6 kommentarer:

Huset på landet sa...

Perfekt, detta måste vi prova i helgen, nu när det är kalasdag här i familjen. Jag giller inte heller all denna majonäs som finns i smörgåstårtor. Ha en bra dag/Maria

MM Cake Design sa...

Gott med smörgåstårtan!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud va gott!!!!! Jag gillar allt, pepparrot är så gott men jag gillar ju majonäs också förstås:) Smg-tårta, så länge sen, såå sugen jag blev nu!!! Mari.

Unknown sa...

gud va gott.. jag gillar smörgåstårtan.med pepparrot mmm ...
kram vaso

Lerblomster sa...

Det lät som ett gott recept och enkelt! Tack, det ska jag nog prova inom kort! Trevkig Halloween!
Mvh. Annika

Katrin sa...

Älskar smörgåstårta, men tycker också att de ofta kan vara väl fet-kladdiga! Tack för ditt fräscha, härliga recept. Det ska jag helt klart prova!

//Katrin