söndag 5 april 2009

Mandelformar med passionfrukt & lime


Goda formar
med syrlig och frisk fyllning...
God som den är eller med en klick grädde
till dessert!

Blanda 3 dl vetemjöl, 100 gram rumsvarmt smör, 1 äggula och 100 gram riven mandelmassa.
Blanda till en deg och tryck ut i ca 18 st mazarinformar.
Fyllningen...
Vispa 2 ägg pösigt med 1 dl strösocker.
Tillsätt 1 dl vispgrädde, 2 msk mjöl, rivet skal och saft av 1 lime, 2 st passionfrukter och 1 tsk vaniljsocker.
Häll i fyllningen i formarna.

Grädda i 175 grader ca 15 minuter.

Låt kallna och servera...

Gott blev det!

Lisbeth


5 kommentarer:

åsa - hello sugar sa...

du gör ju bara godsaker! lime och passionsfrukt, mmm, vilken superkombo! :)

Designe sa...

Hej och tack snälla du för din gulliga kommentar hos mig! Du har så mycket gott som du visar! Jag blir såå frestad varje gång jag går in här! Farligt! :)
Ha en fin helg! Kram :)

StrandviksVillan sa...

Hej! Måste bara lämna ett avtryck då jag blev så imponerad av din blogg!
Inlägg varje dag och alla recept ser lika smarriga ut!!
(Impad är jag också av att ni inte alla i familjen rullar fram... haha!)
Hittade många fina recept så jag måste ta och spara din sida. TACK!

Vardags-mirakel sa...

Detta måste nog avsmakas ganska snart, ser ju jättesmaskigt ut! Kram Eva.

Tiol sa...

Hej igen!

Jag måste hålla med StrandviksVillan, att jag också tänker den tanken, varje gång det kommer fram ett smarrigt recept. Vem äter upp allt detta goda??? Du, Lisbeth, ser ju verkligen ut som hälsan själv, men man kanske blir smal och vacker om man bakar så mycket, det tar ju kraft att baka o knåda( hihi).
Härliga påskkramar till er alla bagare där ute.
kram....Tina i Falun