lördag 11 december 2010

Daim & Valnötskaka!

En supersmaskig kaka som passar till dessert
i smala bitar...
Vispa 4 ägg pösigt med 3 dl strösocker. Tillsätt 2 dl finmalda valnötter, 2 msk maizena, 200 gram smält smör som smälts med 200 gram mörk god choklad. Vill du ha mer julsmak tillsätt 2 tsk kanel, blir kanongott!
Blanda allt. Häll i springform klädd med bakplåtspapper, hacka två dubbeldaim och strö över.
Grädda i 150 grader i ca 45 minuter.
Låt kallna innan den tas ur formen.
Grädde är givet förstås...
Lisbeth

3 kommentarer:

Norr om Köpenhamn sa...

Kära Lisbeth, tusen tack för din fina kommentar och energigivande kram. Jag blev alldeles rörd.
Och jag är så glad över att du vill läsa min blogg :o)

Jag hoppas att du har en riktigt skön helg.
Varm kram
Ulrika

Helena sa...

Den kakan måste jag göra, jag älskar valnötter!
Helena

http://lillablabyran.blogspot.com/

Erika - Bakglädje sa...

Åh, vad god den ser ut.