söndag 1 november 2009

Chokladruta med vit choklad på!

...mina bilder har försvunnit...;(
Smaskigt med chokladrutor...
...är det ju alltid.
Här med hackad vit choklad på...
Vispa 3 ägg pösigt med 2,5 dl strösocker. Tillsätt 100 gram smält smör som kokat upp med 2 dl vatten. Blanda även ner 3 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker, 3 dl vetemjöl och 1 msk bakpulver.
Häll i en bakpappersklädd liten form ( för en rätt hög kaka) ca 20x25 cm.
Grädda i 15-18 minuter i 175 grader.
Blanda under tiden 100 gram smält smör med 3 dl florsocker, 2 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker och 1 msk kallt kaffe.
Bred på den avsvalnande kakan. Innan det stelnar strör du över 100 gram grovhackad vit choklad.
Godis.........
Lisbeth

8 kommentarer:

Bibbi sa...

Mmm..Blir nog en sån idag.

Anonym sa...

Det står 3 msk kakao och 1 msk kakao, hur ska det vara?

Ewa

Lisbeth sa...

Tack!
Det är 3 msk kakao och 1 msk bakpulver...

Ha en skön kommande vecka!

Lisbeth

Lilla huset på prärien sa...

Herregud så gott... den där ska jag baka så snart jag slutat min jäkla diet!

Kram J

n o r d i n g å r d e n sa...

Smärtsamt gott, vi ses i morgon!

Designe sa...

Mums! Saffransbullarna i headern ser så goda ut oxå! Ha en bra dag! Kram :)

Ewa sa...

Men så mycket gott du gör. Jag låter mig inspireras av bilder och recept :)

Tiina sa...

Hej!!

Bakade kakan idag och himla va god den var! Hela familjen smaskade!!